سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 92/3/24 | 5:22 عصر | نویسنده : نازنین

شیر پرچرب یا کم چرب؟

یک بررسی نشان داد، مصرف 4 لیوان شیر کم چرب به جای 4 لیوان شیر پر چرب، مقدار کلسترول خون را کاهش می دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این بررسی  می خواهد بگوید مصرف شیر کم چرب، کلسترول خون را کاهش می دهد؟

خیر، این گونه نیست. بلکه این تحقیق ثابت کرده، مصرف 4 لیوان پرچرب در روز کلسترول خون را افزایش می دهد.

یک برنامه غذایی صحیح و مناسب باید دارای مقادیر کمی کلسترول و چربی اشباع باشد. 4 لیوان شیر پرچرب 150 میلی گرم کلسترول دارد که نصف مقدار دریافتی مجاز روزانه است.

نوشیدن 4 لیوان شیر پرچرب در روز، به همراه یک عدد تخم مرغ یا 240 گرم گوشت قرمز، مقدار کلسترول را از حد مجازش بالاتر می برد.

4 لیوان شیر پرچرب، 8 گرم چربی اشباع دارد که بالاترین حد مجاز است . در این صورت شما بایستی منابع دیگر چربی اشباع مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ ، کره و روغن نباتی جامد را کاهش دهید.

حال می خواهیم بدانیم چرا نوشیدن 4 لیوان شیر پرچرب در روز مقدار کلسترول را افزایش می دهد، ولی مصرف دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خون را افزایش نمی دهد؟

دو عدد تخم مرغ تقریباً چهار برابر 4 لیوان شیر پر چربی کلسترول دارد. اما تخم مرغ یک سوم شیر، چربی دارد. همچنین چربی اشباع تخم مرغ یک چهارم شیر است.

دو عدد تخم مرغ 12 گرم و 4 لیوان شیر پرچرب 35 گرم چربی دارد. مصرف چربی اشباع نسبت به کلسترول موجود در غذا، کلسترول خون را بیشتر افزایش می دهد. البته این بدان معنی نیست که شما مجاز هستید هر چقدر که خواستید تخم مرغ مصرف کنید . بلکه می خواهیم نشان دهیم 4 گرم چربی اشباع موجود در دو عدد تخم مرغ نسبت به 18 گرم چربی اشباع موجود در 4 لیوان شیر پرچرب، کلسترول را کمتر افزایش می دهد.

اگر می خواهید کلسترول خون خود را کاهش دهید، بایستی مصرف انواع چربی بخصوص چربی های اشباع را کاهش دهید که این چربی های اشباع در کره ، روغن نباتی جامد، گوشت و لبنیات پرچرب مثل شیر پرچرب وجود دارد.




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 5:21 عصر | نویسنده : نازنین

آنچه شما باید انجام دهید، بدین ترتیب است :

1 ) هر روز حتماً 2 عدد سیب یا پرتقال ، چند عدد توت فرنگی خصوصاً پس از غذا میل کنید که باعث کاهش جذب کلسترول مصرف شده با غذا می شود.

2 ) حتماً در کنار غذا، سبزی خوردن و یا سالاد تهیه شده با هویج زیاد و روغن زیتون ( یک قاشق غذاخوری) را میل کنید.

3 ) مصرف تخم مرغ را به هفته ای 3 عدد کاهش دهید، زیرا حذف کلی کلسترول ، تولید داخلی آن را افزایش می دهد.

4 ) میگو و امعاء و احشاء گوسفند مثل: دل و جگر و قلوه ، کله پاچه و مغز و را اصلاً مصرف نکنید .

5 ) مصرف خامه و کره ممنوع است، زیرا باعث افزایش تولید کلسترول در بدن می شوند. به علاوه ازروغن های حیوانی و روغن های جامد پرهیز کنید .

6 ) از نان سبوس دار استفاده کنید.

7 ) از ماست و شیر کم چرب استفاه کنید.

8) در بین روغن های گیاهی فقط روغن نارگیل  و روغن نخل (PALM OIL) دارای مقدار زیادی چربی اشباع هستند و جزء چربی های اشباع طبقه بندی می شوند. به همین دلیل افراد دچار کلسترول خون بالا و بیماران قلبی نباید روغن نارگیل و روغن پالم(نخل) را مصرف کنن




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 5:16 عصر | نویسنده : نازنین

تعریف جوش چرکی وآکنه: جوش چرکی می تواند نشان دهنده ی تغییرات هورمونی، استفاده از مواد پرچرب روی پوست، تنش روانی و… باشد.
برای درمان جوش یا آکنه لطفا به توصیه های زیر توجه کنید
1- خوردن خیار، پیاز، هویج، شلغم، انگور بی هسته برای درمان جوش توصیه می شود.
2- برای رفع لکه ها و جوش های صورت دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید .
3- اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آن با آب لیمو و نمک است. بدین ترتیب که در مقداری آب لیمو نمک بزنید و آنرا روزی سه بار با پنبه روی صورت خود بمالید لکه ها و جوشها را برطرف می کند .
4- خوردن آب شلغم درمان کننده جوش صورت است.
5- برای سرباز کردن جوشها و کورک ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید .
6- ریشه باباآدم جوشهای صورت و کورک را برطرف می کند.
7- برای برطرف کردن جوشهای صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آنرا میل میل کنید تا جوشها از بین برود.
8- آب ریواس را باآرد جو خمیر کنید و روی آن ها بمالید.
9- کافور و گوگرد را مخلوط کنید و به صورت بمالید.
10- نشادر را ساییده باآب حل کنید و برصورت بمالید.
11- هر شب سفید آب را در سرکه حل نموده و به صورت بمالید.
12- سیاه دانه را نرم ساییده، با سرکه مخلوط کنید و بر روی جوش ها بمالید.
13- درمان عرقیات:عرق بالنگ و عرق بنفشه سه رنگ.
14- درمان با آبمیوه جات: آب آلبالو، لیموترش و آب هلو.

موارد پرهیز:

برنج، تخم مرغ، شکر، گردو، اشکنه، املت، باقلاقاتق، بورانی اسفناج، لو، پوره ی سیب زمینی، ته چین، خورشت فسنجان، غذاهای چرب، سس مایونز، شیر، شکر، قند، کاکائو، فلفل قرمز، کله جوش، تخمه ی آفتابگردان.




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 5:16 عصر | نویسنده : نازنین

1- شیره زرد رنگ میوه مامیران پوست را می سوزاند و برای از بین بردن زگیل و میخچه بکار می رود . این شیره را با گلیسرین به نسبت مساوی مخلوط کرده و روی زگیل یا میخچه بگذارید تا آنرا از بین ببرد.
2- برای از بین بردن میخچه کف پا از ضماد سیر استفاده کنید .
3- شیره درخت انجیر را اگر بمدت چند روز روی زگیل و یا میخچه پا بگذارید آنرا از بین می برد .
4- گزنه برای از بین بردن زگیل ، ضماد برگهای تازه آنرا روی زگیل بمالید .
5- شیره قسمت سبز میوه گردو را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد
6- اگر بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالند زگیل کنده خواهد شد .
7- شیره قسمت سبز میوه گردو را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد




تاریخ : دوشنبه 92/3/20 | 5:18 عصر | نویسنده : نازنین

آپاندیسیت (به انگلیسیAppendicitis)‏ یا آویزآماس به التهاب ناگهانی آپاندیسگفته می‌شود. آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی‌شکل است که از روده? بزرگمنشعب می‌شود. هر سال از هر 500 نفر، یک نفر دچار آپاندیسیت می‌شود[1] و این عمل شایع‌ترین عمل اورژانسی شکم است.[2]

این بیماری پیشگیری ندارد و در صورت بروز آپاندیسیت و تاخیر در تشخیص و جراحی به دلیل احتمال پارگی آپاندیس می‌تواند مرگبار باشد.

ک آپاندیس ملتهب و بزرگ شده در برش مقطعی

معاینات بالینی[ویرایش]

معاینه شکم در مراحل اولیه آپاندیسیت نرم است و دیستانسیون شکم در موارد بیمار ی پیشرفته تر و پرفوراسیون ویا انسداد روده? باریک دیده می‌شود. در سمع، اگر چه در مراحل اولیه آپاندیسیت صداهای روده‌ای نرمال یا افزایش یافته‌است، ولی با پیشرفت بیماری و یا پرفوراسیون، صداهای روده‌ای کاهش می‌یابد. تندرنس موضعی شکمی، قابل اعتمادترین یافته در تشخیص آپاندیسیت حاد است. البته در موارد آپاندیس رتروسکال این یافته کمتر بارز است یا دیرتر دیده می‌شود. معاینه? شکم برای آپاندیسیت از ناحیه L.L.Q شروع می‌گردد و خلاف عقربه‌های ساعت به سمت L.U.Q و سپس R.U.Q و در نهایت به R.L.Q می‌رسد. این معاینه? چرخشی چندین بار ادامه می‌یابد و هر بار فشار در حین معاینه افزایش می‌یابد. علامت ریباند تندرنس، ROVSING SIGN در آپاندیسیت حاد دیده می‌شود، اما همیشگی نیست. سایر علایم نظیر علامت پسواس در آپاندیس رتروسکال، و علامت اوبتوراتور در آپاندسیت لگنی دیده می‌شود.

معاینات بالینی آپاندیسیت در کودکان[ویرایش]

کودک مبتلا هنگام راه رفتن با احتیاط راه می‌رود، کمی به جلو خم شده و اندکی به سمت راست لنگش دارد. در حالت پوزیشن طاق‌بازبیشتر به سمت راست دراز می‌کشند و زانوهایشان را بالا می‌برند. وقتی از آن‌ها خواسته شود که زانوی خود را باز کرده و دراز بکشند، دستشان را بر روی سمت راست و پایین شکم قرار داده و سپس پایشان را دراز می‌کنند. در آغاز معاینه، لمس آرام بازوی کودک در اطمینان خاطر دادن به او که معاینه? شکم نیز به همین آرامی است، باعث جلب اعتماد کودک و شانس بیشتر برای معاینه? دقیق‌تر خواهد بود.




  • صدای روزانه
  • عجله
  • ضایعات